۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

انسانهایی هستیم آزاد و برابر و برای آزاد بودن میجنگیم


خشونت علیه زنان در جامعه امروز ما کاملا نهادینه است و تمامی ارگانهای قانونی برای حفظ و بقاء این خشونت میکوشند، چرا که زنان رسما و قانونا نه انسانهایی آزاد و برابر بلکه به عنوان ناموس مردان قلمداد میشوند و از همین رو تمامی ارکان زندگی آنها تحت همین اصل مورد بررسی قرار میگیرد. نمیتوانند پوشش آزاد داشته باشند چرا که اساسا انسانهایی تحت تملک مردان فرض میشوند و نمیتوانند اختیاری بر نوع پوشش بدن و موی سر و یا حتی آرایش صورت و ناخنهای خود داشته باشند که این خود ابتدایی ترین حق هر انسانی است.
زنان نمی تواند همسران خود را به اختیار خود انتخاب کنند و نمی توانند بدون تحت تملک بودن حتی به مسافرت بروند و  .....این خشونت از نزدیکترین و خصوصی ترین روابط تا تمامی روابط اجتماعی آنان را در بر میگیرد و همچنین ابعاد این خشونت از توهین و بی حرمتی تا ضرب و شتم و سوء استفاده های جنسی را شامل میشود .
از توهین و بیحرمتی و در برخی موارد حتی کتک زدن دختران در مدارس بدلیل احیانا زیر زانو نبودن مانتوهایشان یا عقب رفتن مقنعه هایشان و حتی بدلیل زدن گیره و کریبس موی سرشان به گونه ای که باعث جلب توجه موهایشان از زیر مقنعه شود. تا اذیت و آزارهای کوچه و خیابان که در بعضی اوقات به دست اندازی به اندامهای زنان و یا حتی ربودن آنها و سوء استفاده جنسی قرار گرفتن ختم میشود و جالب این است که اگر زنی قید آبروریزی بعد آن را هم کنار بگذارد و شکایتی ترتیب دهد باز مقصر زن فرض میشود که مردان را تحریک کرده است. و همچنین اگر زنی بدون اجازه صاحبش تصمیم به کار کردن بگیرد جرم بزرگی را مرتکب شده است و در روابط کاری نیز در بیشتر موارد باید سوء استفاده جنسی قرار گرفتن را جزئی از روابط کاری فرض کند.
و زنان در روابط خانوادگی نیز حتی از خشونتهای آشکار و پنهان در امان نیستند چرا که حتی اگر زنی بسیار خوشبخت باشد و مورد ضرب و شتم هم قرار نگیرد تنها بدلیل اینکه برده ی جنسی مردان قلمداد می شود و اختیاری برای برقراری رابطه جنسی با همسرش را ندارد مورد خشونت روزمره قراردارد. البته به موارد ذکر شده زندان و سنگسارو اعدام به اضافه هزار خشونت به اصطلاح غیرقانونی را هم که بیافزایید میتوانید جهنمی که زنان جامعه ما در آن نفس میکشند را در یابید و همه اینها ما را بر آن میدارد که فریاد بزنیم "ما ناموس کسی نیستیم. ما اجناسی نیستیم که تحت مالکیت قرار بگیریم. ما انسانهایی هستیم آزاد و برابر و برای آزاد بودن میجنگیم."

زنده باد برابری زن و مرد

فروغ هوشمند

هیچ نظری موجود نیست: