۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

دنیای وارونه ی ما


زن جوانی با چشمهای زیبا و امیدوار که برای همیشه در ذهن انسانهای شریف دنیا ماندگار شد در روزهای گذشته  به طناب دار آویخته شد .او به جرمهایی وارونه در این دنیای وارونه به دست قضاوتی وارونه اعدام شد. گناه او این بود که در ١٣ سالگی در دورانی که تازه خودش را میشناخت و تفاوتهایی با مرز خردسالی را در خودش حس میکردعاشق شد. یعنی آنقدر خودش را انسانی معادل همه ی انسانهای دنیا فرض میکرده که بتواند به خودش حق دوست داشتن و جسارت عاشق شدن بدهد و برای زنی در جامعه ما این بدترین جرم است !و او مجرم شناخته شد چون نه تنها عاشق شد بلکه بی مهابا برخلاف تمام عرفهایی که به گوش دختران میخوانند او عاشق مردی متاهل میشود و از همه بدتر جرم او این بود که عشق و احساساتش را به روال همه دختران دیگر سرکوب نکرد و او عاشقی سرکش بود چرا که عشق و دوست داشتن اساسا برای زنان جرم است و خبر از روح شیطانی آنها میدهد. این تصویر قوانین حاکم بر دنیای وارونه ی ماست .
و جرم وارونه ی دیگر او این بود که در سنین نوجوانی مرد بالغ متاهلی را اغفال کرد! و با او رابطه برقرار کرد که اگر این  ماجرا در هر کشوری با قوانین مدرن اتفاق میافتاد مرد بالغ را به جرم برقراری رابطه با دختری زیر ١٨ سال حتی با رضایت خودش مجرم میشناختند .
و اوگناهکار شناخته شد چرا که در سنین نوجوانی مورد سوءاستفاده جنسی مرد بالغ متاهل قرار گرفت و مجبور به سقط فرزندش شده بود ودست آخر با کمال ناباوری سر از ماجرای قتل پیچیده و مبهمی در آورد و آنچنان صادقانه عاشق بود که هیچ منفعتی را برای دفاع از خودش باقی نگذاشت.
و برای حل معمای قتلی مبهم چه کسی مستحق تر از زن عاشق سرکشی بود که قوانین وارونه ی رایج جامعه را لگد مال کرده بود؛ چرا که اصلی ترین قربانیان قوانین رایج زنان و کودکان هستند.
و اینجا بر خلاف تمام دنیای مدرن قضاوت نه بر اساس حقوق و قوانین مدنی که بر اساس رای خانواده مقتول است و طناب دار گاهی به دست کودکی و گاهی به دست مادر و پدر داغداری سپرده میشود تا جان انسان دیگری قربانی این دنیای وارونه شود.
و او را مصرانه به طناب دار می آویزند تا به تمام زنان و دخترانی که در برابر ارکان جامعه مردسالار و قوانین ضد زن رایج سرکشی میکنند بگویند عاقبت گرفتار چنین عقوبتی میشوید. اما باید گفت ما زنان را  نمی توانید همچنان در پشت پستوهای خانه ها و به عنوان تنها خدمات رسانان مردان در بردگی نگهدارید. این نسل سالهاست که برای حقوق انسانی و برابر میجنگد و چرا که چاره ای جز جنگیدن برای کسب حقوق  انسانی و برابر ندارد.

فروغ هوشمند

هیچ نظری موجود نیست: