۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

زنان و چک های برگشتی


حتما می پرسید یعنی چی؟ و این دو موضوع چه ربطی به هم دارند و چرا این دو عبارت (زنان و چک های برگشتی) کنار هم آمده اند؟ الان ربطش را برایتان می گویم:
زن و شوهری به خانه ی پدر و مادر شوهر می روند و زن در آنجا متوجه می شود که دو تا از خواهر شوهرهایش در خانه ی والدین هستند که یکی از آنها خودش قهر کرده و به آنجا آمده و دیگری را شوهرش از خانه بیرون کرده و او هم دستش از همه جا کوتاهتر به خانه ی پدرومادر آمده است. زن و شوهر بابت این موضوع ها خیلی ناراحت شدند مخصوصا شوهر و پدر و مادرش را سرزنش می کند که چرا اینقدر بچه به دنیا آورده اند مخصوصا این همه دختر که هیچ وقت مشکلاتشان تمامی ندارد.
زن و شوهر به خانه ی خودشان برمی گردند تا اینکه فردا شب دیروز می شود و شوهر از سر کار به خانه می آید و از زنش می پرسد: هنوز آن چکهای برگشتی در خانه ی پدرم هستند؟ که زن اظهار بی اطلاعی می کند و معترض می شود که چرا او زنان را با این لقب (چکهای برگشتی) مورد خطاب قرار می دهد اما مرد به اعتراض زن توجهی نمی کند و دوباره می گوید خدا را شکر که من دختر ندارم که اگر داشتم باید یک عمر زحمت می کشیدم و بزرگش می کردم آنوقت می دادم دست یکی دیگر که او هم هر وقت خواست دخترم را بیرون کند و دخترم هم مثل چک برگشتی همش بیخ ریش صاحب اصلیش که من باشم، باشد.
زن بیشتراز این حرفها عصبانی می شود و به شوهرش می گوید شما مردان صاحب ما زنان نیستید و اگر زن و مرد حقوقی برابر داشتند و هیچ تفاوتی از هیچ نظر بین زن و مرد وجود نداشت و زن برده ی جنسی و برده ی خانگی مرد نبود و نصف یک مرد به حساب نمی آمد و حقوق برابرش با مرد به رسمیت شناخته می شد و قانون طرف زن بود آیا باز هم شاهد این همه توهین و تحقیر و آزار و اذیت زنان بودیم؟ آیا مرد به خودش این حق را می داد که همیشه خانه و زندگی مشترکی که از همان ابتدا به وجود می آید متعلق به خود (فقط خودش) بداند و زن هیچ حقی ندارد و مرد هر وقت خواست می تواند زن را از خانه بیرون کند و اگر حتی این زن به قانون مراجعه کند و معترض شود مرد در برابر قانون حاضر می شود و می گوید این زن تمکین نمی کند من نونش را می دهم و حق انجام هر کاری (هر ظلمی) را دارم و قانون هم جایزه ی صلح نوبل را به گردن این مرد می اندازد و این همه انسان دوستی و تلاش او برای دفاع از حقوق بشر را پاس می دارد و این مرد از آن پس بیشتر و بیشتر به خودش حق می دهد و از آن پس تر بیشتر و بیشتر زنان مورد ظلم و تحقیر و توهین و اذیت و آزار قرار می گیرند.
راستی راستی که همه چیز این دنیا چقدر الکی شده!
براستی دنیا وارونه شده!!!

سارا عظیمی

هیچ نظری موجود نیست: